Психологічна служба закладу

 Мелешко Наталія Несторівна - соціальний педагог

Штанько Віктор Романович - практичний психолог

🌈Соціально - педагогічна робота ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів»


    Психологічна служба включає роботу з учнями, їх батьками і педагогічними працівниками. Мета даної діяльності – це створення сприятливих умов для розвитку і соціалізації, психологічного комфорту і безпеки учнів.

    Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:

   1) Консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до психолога та соціального педагога.

 2) Психодіагностична включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів). На підставі результатів психодіагностичних досліджень робиться висновок про подальшу корекцію або консультаційну роботу.

   3) Психокоректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім’ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня.

   4) Профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучний в психологічному і особовому розвитку учня.

   У цьому напрямі проводяться різні заходи, ми співпрацюємо з центром соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді, службами у справах неповнолітніх, тощо.

   Соціально-психологічна служба:

   Здійснює психологічний супровід розвитку дитини.

   Визначає психологічну готовність дітей до навчання в гімназії (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).

   Вивчення процесу адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя. Профілактична дезадоптація.

  Психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).

   Допомога в професійному самовизначенні старшокласників.

   Робота з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).

   Виявлення дітей девіантної поведінки  (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади). Рекомендації та поради батькам, вчителям, учням.

   Психологічна діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.

   Розробка програм педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.

   Профілактика правопорушень.

   Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.

   Попередження суіцидної поведінки.

   Пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.

   Врегулювання конфліктних ситуацій.

   Робота з обдарованими дітьми.

   Робота з категорійними дітьми (сиротами, напівсиротами, з малозабезпечених сімей, з  багатодітних сімей, що постраждали від аварії на ЧАЕС…)

Синдром «Провини вцілілого» під час війни
У воєнний час складно зберігати стабільний психологічний стан, однак важливо пам’ятати, що це нормальні відчуття в таких умовах.
Під час війни провину відчувають усі (!), хто безпосередньо не задіяний у порятунку країни. Війна – це атака на особистість, на базові питання: «Хто я?», «Яка моя роль?», «Яке моє місце у всьому, що коїться?», «Що я маю робити?».
На фронті страшно, і там немає місця провині, а в тилу, якщо, звичайно, над вами не літають снаряди, – деморалізує провина.
Якщо людину захоплює відчуття провини, вона перестає нормально працювати. Важливо не дозволяти провині заморожувати себе в бездіяльності.
🟢 Перестаньте себе знецінювати! Скажіть собі: “Так, я не можу сьогодні воювати, але я можу робити корисне для інших!”.
🟢 В такій ситуації, найкращий спосіб допомоги собі та підтримати інших під час війни – це пригадати свої сильні сторони (що я вмію і що я можу робити в конкретних умовах), які і є ресурсом у допомозі – варити їсти для евакуйованих дітей, організувати їх зайнятість та психологічну підтримку (малювати, грати, та ін.), шити бронежилети для військових чи закупити їх, готувати їжу для військових, організовувати збір гуманітарної допомоги, необхідних коштів, плести маскувальні сітки, лікувати людей, прибирати житлові приміщення для для евакуйованих людей тощо.
🟢 Пам’ятайте, що зараз немає неважливої роботи, немає неважливих людей. Кожен може долучитися до різної роботи і ми разом дійдемо до перемоги!
🟢 Допомагайте одне одному онлайн поширювати перевірену інформацію, тримати зв’язок зі своїми близькими, іншими людьми, які потребують допомоги, підбадьорювати їх, дізнаватися про їх потреби, шукати варіанти вирішення – це все надзвичайно важливо та дієво!
🟢 І головне – піклуватися про себе (їжа, сон!), турбуватися про свою безпеку!

🟢 Тим, хто в підвалах у містах, що в облозі, ваша ключова задача – вижити! Україні потрібні українці!
Будь-яка активність є важливою та необхідною! Роботи безліч і вистачає для всіх! Знайдіть активність, яка буде корисною саме зараз для інших.





Немає коментарів:

Дописати коментар